Cudowny pilates: metoda na smukłe ciało, problemy z kręgosłupem oraz złe samopoczucie

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Cudowny pilates: metoda na smukłe ciało, problemy z kręgosłupem oraz złe samopoczucie Tag: ból kręgosłupa    cellulit    ćwiczenia    pilates    sport

Pierwsza wizyta w klubie fitness czy na siłowni może przyprawić nas o zawrót głowy: na początku wcale nie wiadomo, co będzie dla nas najlepsze, który rodzaj ćwiczeń wybrać. Warto uzmysłowić sobie, że ćwiczenia nie powinny być tylko forsownym treningiem, dzięki któremu szybko zrzucamy zbędne kilogramy; najlepiej jest wybrać takie ćwiczenia, których wykonywanie zapewni nam dobre samopoczucie, powinny one również poprawić ogólny stan naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Te wymagania z całą pewnością spełni pilates, czyli forma ćwiczeń odstresowujących, rozciągających i charakteryzujących się korzystnym wpływem na naszą kondycję psychofizyczną. Na system ćwiczeń pilates składa się połączenie jogi, baletu oraz ćwiczeń izometrycznych.

Skąd pochodzi nazwa? Od nazwiska twórcy ćwiczeń, Niemca Jozefa Humbertusa Pilatesa, który opracował je na początku XX wieku. Według jego założeń metoda ta ma przyczyniać się do wzmocnienia mięśni bez zbytniego ich rozbudowywania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, redukcji poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia ćwiczących.

Pomimo, iż pilates powstał w Niemczech, nie zrobił tam oszałamiającej kariery, za to ogromną popularność zyskał w Stanach Zjednoczonych; w Polsce wciąż jest stosunkowo mało popularny i raczej lekceważąco traktowany.

Pilates jest naprawdę polecany osobom, które są nadmiernie zestresowane, ponieważ ma doskonałe właściwości odstresowujące. Bardzo dużą zaletą ćwiczeń jest fakt, że wykonuje się je w rytm spokojnej muzyki, dzięki czemu relaksujemy się podczas nich, za to nasze ciało pracuje na nasz wygląd. Istotne jest także to, że do wykonywania ćwiczeń nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu, dlatego też można je samodzielnie wykonywać w domu. Ważna jest cierpliwość: wszystkie ruchy powinny być wykonywane z maksymalną dokładnością, należy skupiać się na oddechu i kontrolowaniu rytmu; oddech koniecznie musi być zgrany z ruchami ciała. W tym systemie ćwiczeń zdecydowanie bardziej liczy się jakość, nie ilość powtórzeń. Ich prawidłowe wykonywanie na początku może wydawać się trudne, jednak dzięki nim nasze ciało nabierze elastyczności, zostanie ujędrnione, stanie się wysmuklone i bardziej sprężyste. Pilates, obok jogi, stanowi bardzo dobrą metodę walki z cellulitem, popularnie zwanym pomarańczową skórką.

Pozbycie się cellulitu wymaga dużej cierpliwości. Często ma on podłoże genetyczne, jednakże kilka czynników może go nasilić. Do tych czynników można zaliczyć palenie papierosów, stres, brak ruchu, antykoncepcja hormonalna, dieta składająca się w dużej mierze ze słodyczy oraz fastfoodów – konserwanty, sztuczne barwniki, aromaty – mają wybitną skłonność do odkładania się w komórkach skóry. W walce z pomarańczową skórką ważne jest wyeliminowanie nadmiernego stresu, który powoduje zawirowania hormonalne w organizmie. Te zawirowania nasilają skłonność do odkładania tłuszczu oraz powodują zatrzymanie wody. Warto znaleźć codziennie chociaż chwilę tylko dla siebie i wykorzystać ją w dowolny sposób na relaks i wyciszenie. Można sięgnąć po dostępne w aptekach bez recepty suplementy na poprawę samopoczucia, zawierające na przykład dziurawiec, warto jednak pamiętać, że tabletki nie rozwiążą za nas wszystkich problemów wywołujących kiepski nastrój czy stany depresyjne. W zwalczaniu cellulitu warto wspomagać się kremami, nie warto jednak łudzić się, że to wystarczy; żeby wygrać walkę, konieczna jest duża ilość ruchu, na przykład jazda na rowerze; oraz zmiany w diecie: rezygnacja ze śmieciowego jedzenia na rzecz niskokalorycznych, bogatych w błonnik produktów. Na ogół krem na cellulit zawiera takie składniki jak kofeina, wyciąg z miłorzębu japońskiego, kasztanowca, alg morskich czy żeń-szenia, L-karnitynę oraz inne substancje czynne. Składniki te mają za zadanie przeciwdziałanie gromadzeniu się wody w organizmie, poprawę ukrwienia skóry, wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn oraz spalanie tłuszczu.

Pilates, jak już wcześniej wspomniano, ma doskonałe właściwości odprężające, jednak na pewno nie są one jego jedyną zaletą. Ta forma aktywności fizycznej jest szczególnie polecana osobom uskarżającym się na ból kręgosłupa. Wykonywanie ćwiczeń ma doskonały wpływ nie tylko na mięśnie brzucha, ale również na wzmocnienie kręgosłupa; zapobiega też nawrotom bólów. Dotyczy to w szczególności pilates standing i balance – z elementami równowagi; badania wykazują, że dzięki poprawie koordynacji i siły w głębokich partiach mięśni brzucha, kręgosłup lędźwiowy będzie stabilny oraz chroniony.

Warto spróbować, a na pewno wyjdzie nam to na dobre.

 

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 200 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*