Dieta Ori Hofmeklera (dieta antyestrogenowa)

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dieta antyestrogenowa jest propozycją dla wszystkich osób, które pragną nie tylko zrzucić nadwyżkę kilogramów, ale również oczyścić organizm oraz wyregulować gospodarkę hormonalną sięgając przy tym po zdrowe i ekologiczne produkty.

Twórca diety antyestrogenowej, Ori Hofmekler jest zdania, iż to właśnie estrogeny prowadzą do wystąpienia otyłości, nadwagi, chorób cywilizacyjnych, obniżenia samopoczucia i sił witalnych. Sytuacji takiej można uniknąć odpowiednio się odżywiając.
Dieta ta jest popularna w Ameryce, zdobywa coraz więcej zwolenników także w krajach europejskich. Stosują ją nie tylko osoby pragnące schudnąć, ale i ci, którym zależy na zdrowym odżywianiu się, dlatego dieta antyestrogenowa popularna jest wśród sportowców czy żołnierzy. Jej stosowanie wymaga sięgania po odpowiednie suplementy diety.
Sam jej twórca nie jest lekarzem lecz komandosem, dziennikarzem i modelem.

Estrogeny są wśród nas

Estrogeny, a więc żeńskie hormony wypełniają nasz świat. Znajdują się nie tylko w naszych organizmach, ale i poza nim: w zabawkach, perfumach, pastach do zębów, wypełnieniach stomatologicznych, kosmetykach, PCV, tworzywach sztucznych. Sztuczne estrogeny występować mogą również w mięsie, wodzie oraz produktach sojowych, które następnie są przez nas spożywane. Estrogeny trafiają także do naszego organizmu ze skażoną żywnością, która pryskana jest pestycydami.

Skutki uboczne zbyt dużej ilości estrogenów w organizmie

Zbyt duża ilość estrogenów w organizmie da się poznać po odkładaniu się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha oraz ud. Hormon ten może wystąpić w zbyt dużej ilości także u mężczyzn (nadmiar estrogenów hamuje wytwarzanie testosteronu), u których rozpoznać można to po powiększeniu piersi, odkładaniu się tłuszczu w okolicach brzucha, pośladków oraz ud.
Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn zbyt duża ilość estrogenów prowadzi do spadku libido i odporności oraz do zjawiska określanego chronicznym zmęczeniem.

3 etapy diety antyestrogenowej

Aby doszło do wyregulowania gospodarki hormonalnej, każdy powinien poddać się 3 etapom diety.
Etap 1 trwa około tygodnia i polega na oczyszczeniu wątroby.
Dieta oparta jest wówczas na świeżych owocach i warzywach (fasola, rośliny kapustne), niskotłuszczowych jogurtach, jajach, produktach pełnoziarnistych, rybach, naturalnie dojrzewających serach (parmezan).
Etap 2 (3-4 tygodnie) poszerzony jest o produkty antyestrogenowe oraz wartościowe tłuszcze (oliwa z oliwek). W okresie tym dietę należy zatem poszerzyć o świeże orzechy, ziarna dyni i słonecznika, wspomniają już oliwę z oliwek.
Etap 3 – etap zalecany na całe życie, bazuje na spożywaniu hodowanego mięsa a także takich produktach jak makarony oraz pieczywo, które należy jeść do kolacji a ta powinna być serwowana o godzinie 21, bowiem zdaniem autora diety, jest to czas najbardziej sprzyjający trawieniu, a więc spalaniu tłuszczy oraz aktywowaniu mechanizmów hormonalnych czy zwiększających odporność.

Produkty niedozwolone w diecie antyestrogenowej

Ori Hofmekler uważa, że istnieje spora grupa produktów, których nie należy wykorzystywać w swojej kuchni. Należą do niej między innymi mięso hodowane na szeroką skalę, w tym wołowina, wieprzowina, drób oraz ryby.
Stronić należy również od soi, w składzie której znajduje się genisteina oraz daidzeina, które obniżają popęd płciowy i zakłócają gospodarkę hormonalną.
Libido osłabia również chmiel, dlatego ostrożnie należy dawkować także piwo. Od napoju tego rośnie mężczyznom brzuch oraz piersi.
Poza żywnością należy też zwrócić uwagę na inne produkty, w tym kosmetyki zawierające trilosan. Znaleźć można go w preparatach do higieny jamy ustnej (pastach i płynach), mydłach oraz płynach do naczyń.
Pamiętajmy też, by nie podgrzewać żywności w naczyniach plastikowych oraz folii, bowiem prowadzi to do zmian hormonalnych produktów spożywczych.

Dieta Ori Hofmeklera – zalecane produkty

Dieta antyestrogenowa bazować powinna na świeżych warzywach, głównie z gatunku kapustnych, do których należą, poza samą kapustą, kalafior, brukselka, brokuł oraz owocach, przede wszystkim cytrusowych będących źródłem flawonoidów wykazujących właściwości antyestrogenowe.
Dieta ta zaleca picie kawy, w składzie której znajdują się flawony oraz herbaty będącej źródłem polifenoli. Nie należy też stronić od mleka i jego przetworów z uwagi na znajdujący się w nich kwas linolenowy (CLA).
Jako przekąski zaistnieć powinny ziarna słonecznika i dyni, orzechy oraz avocado.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*