Ćwicz z głową!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Ćwicz z głową! Tag: sposoby na odchudzanie    suplementy diety    zielona herbata

Niewątpliwie stosowanie drastycznej diety i poddawanie ciała bardzo intensywnemu wysiłkowi fizycznemu nie należy do najzdrowszych sposobów umożliwiających utratę wagi.  Wskutek tego możemy jedynie nabawić się kontuzji oraz znacznie osłabić nasz organizm. W takim razie w jaki sposób “ćwiczyć z głową”, aby skutecznie tracić zbędne kilogramy i jednocześnie nie narazić organizmu na uszczerbek zdrowotny?

Jak nasze ciało reaguje na rozmaite zmiany w codziennych nawykach?

Nasze ciało lubi powolne zmiany – szczególnie, jeżeli dotyczą one zmiany w obrębie diety oraz aktywności fizycznej. Nie należy narzucać sobie intensywnego treningu, jeśli przez kilka lat spędzaliśmy wolny czas odpoczywając przed telewizorem. Nie tylko może to doprowadzić do kontuzji, ale również do szybkiego zniechęcenia i demotywacji do dalszych treningów. To samo dotyczy diety. Jeżeli nagle znacznie ograniczymy ilość kalorii w diecie, nasz organizm bardzo źle na to zareaguje. To dlatego w trakcie stosowania drastycznej diety często mamy problem z napadami głodu i wytrwaniem do jej końca. Ponadto taka dieta może doprowadzić do znacznego osłabienia organizmu. Ma to związek z niedoborem w diecie kluczowych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych, witamin i minerałów. Tak więc co zrobić, aby stracić zbędne kilogramy bez wyrządzania szkód w obrębie naszego organizmu?

Potrzeby energetyczne organizmu, a utrata masy ciała

Organizm wykorzystuje pokarm do przekształcenia go w energię niezbędną nam do wykonywania przez nas wielu czynności w ciągu dnia. Nadmiar energii przechowywany jest w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej. Oznacza to, że w momencie gdy spożywasz więcej jedzenia niż potrzebuje twój organizm do wykonywania codziennych czynności – zaczniesz przybierać na wadze. W związku z tym, aby zadziałać wręcz przeciwnie, w celu rozpoczęcia procesu chudnięcia, musimy zmusić organizm do wykorzystywania zapasów tłuszczu. Najskuteczniejszym sposobem na to jest: zmniejszenie ilości kalorii spożywanych w ciągu dnia, zwiększenie aktywności fizycznej oraz stopniowe wprowadzanie wyżej wymienionych zmian

Małe zmiany w naszym codziennym trybie życia mogą odegrać kluczową rolę. Przykładowo jeden dodatkowy herbatnik spożywany przez ciebie w ciągu tygodnia, w skali roku może doprowadzić do przybrania na wadze około 5 kilogramów. Tak samo ograniczenie spożywania ilości herbatników i wykluczenie z diety tej jednej sztuki w skali roku może doprowadzić do utraty tych 5 kilo. W związku z tym istotna może okazać się zamiana produktów wysokotłuszczowych na te niskotłuszczowe, np. mleko pełnotłuste na półtłuste. Chociaż zmian z tym związanych nie zaobserwujemy z dnia na dzień to warto spróbować uzbroić się w cierpliwość i zastosować się do tego.

Skuteczny trening dla zdrowia i kondycji organizmu

Podczas, gdy uda nam się wprowadzić do codziennego trybu życia zdrowe nawyki żywieniowe, warto pomyśleć nad doborem odpowiedniego rodzaju aktywności fizycznej, która przyśpieszy utratę nadmiaru kilogramów znajdującego się w naszym organizmie. Łagodnie zmniejszając ilość dostarczanych do organizmu kalorii oraz zwiększając odrobinę codzienną aktywność fizyczną – bez wątpienia uzyskamy efekt utraty masy ciała.

Na początek wystarczą lekkie ćwiczenia takie jak krótki, energiczny spacer przez 30 minut. Warto zwrócić uwagę, aby wykonywać je przynajmniej 5 razy w tygodniu. Lepiej wykonywać krótszy i mniej intensywny trening każdego dnia, aniżeli długi trening dwa razy w tygodniu. Po upływie każdego tygodnia warto stopniowo zwiększać intensywność wykonywanych przez nas ćwiczeń. Za każdym razem, gdy to zrobisz będzie wzrastać ilość spalanych przez twój organizm kalorii.

W momencie, gdy twój organizm przyzwyczai się już do nowej zdrowej diety i regularnej aktywności fizycznej – będziesz mogła pozwolić sobie na więcej. W związku z tym rozważ urozmaicenie codziennych ćwiczeń fizycznych i zastanów się nad wprowadzeniem w tygodniu zmian w aktywności fizycznej obejmującymi zajęcia takie jak gry zespołowe, zajęcia z aerobiku, bieganie, pływanie czy jazda na rowerze.

Suplementy diety dla osób aktywnych fizycznie

Jako osoba aktywna fizycznie pewnie jesteś przyzwyczajona do słuchania porad dotyczących zwiększenia w codziennej diecie spożywania ilość węglowodanów, które są paliwem dla mięśni oraz białek, które odpowiadają za prawidłową budowę tej tkanki mięśniowej. Jaką rolę w tym wypadku pełnią minerały i witaminy?

Niewątpliwie witaminy i minerały są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Substancje te nie są źródłem energii, ale odgrywają kluczową rolę w codziennym metabolizmie węglowodanów w naszym organizmie.

Wprawdzie nowe badania naukowe sugerują, że sportowcy nie muszą zwiększać ilości dostarczanych do organizmu witamin i minerałów. Warto jednak uzupełnić codzienną dietę o odpowiednie suplementy diety, które wzmocnią odporność naszego organizmu, a także przyśpieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Efekt taki uzyskamy stosując preparaty takie jak:

Olimp Cla z Zieloną herbatą + L-karnityna, 60

BIO-C.L.A Z ZIELONA HERBATA 90 KAPSUŁEK

Olimp L-Karnityna Plus, 300 mg, 80 tabletek

OmegaCardio + Czosnek, 60 kapsułek +

 

W codziennej diecie i aktywności fizycznej wskazany jest zdrowy rozsądek. Nie należy również zapominać o cierpliwości, gdyż efekty naszego stopniowego działania nie będą widoczne od razu – za to będą one niezwykle trwałe.

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 205 artykułów
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia.Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*